پاورپوینت بررسی تاریخ و تمدن جیرفت

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
بخشی از متن
مقدمه:
در جهان تمدن‌های باستانی بسیاری کشف شده است که همیشه برای باستان‌شناسان و کاوشگران مملو از رازهای سربه‌مهر است. با این حال همچنان تمدن‌های ناشناخته بسیاری در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که بر اساس اتفاق‌های طبیعی به ناگهان در مقابل چشم جهانیان آشکار می‌شوند. تمدن جیرفت یکی از این تمدن‌هاست که کاملا اتفاقی و به‌خاطر جریان عظیم یک سیل طبیعی کشف شد.
تمدن جیرفت چگونه کشف شد؟
در دهه هشتاد شمسی پس از دو سال خشکسالی در منطقه کویری کرمان، یک سیل عظیم در هلیل‌رود که در جنوب کرمان واقع شده، جاری می‌شود که به‌خاطر شدت و عظمت خود هرچه بر سر راهش قرار داشته را می‌شورد و می‌برد. با شسته شدن خاک‌های کویری در منطقه جیرفت به ناگهان و به شکل کاملا اتفاقی بقایای یک تمدن عجیب و بسیار قدیمی نمایان می‌شود که تا قبل از آن هیچ‌کس از این تمدن خبری نداشت.
پس از بررسی‌ها و کاوش‌های انجام شده مشخص می‌شود که این تمدن حتی از تمدن سومر در بین‌النهرین نیز قدمت بالاتر و بیشتری دارد. این در حالی است که در کتیبه‌‌های به‌جامانده از تمدن‌های بابل و آشور به تمدن اسرارآمیز و بسیار پیشرفته‌ای به نام آراتا اشاره شده است؛ اما هیچ‌گاه در هیچ جای دنیا اثری از این تمدن یافت نشده بود.
فهرست مطالب
مقدمه
تمدن جیرفت چگونه کشف شد
مکان و قدمت تمدن جیرفت
حفاری‌های امروزی
واژگان هنری
تمدن ناشناخته
سازه های معماری
اشیا فلزی
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 580 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:6,901 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این فایل پاورپیونت قابل ویرایش مناسب دانشجویان رشته های مختلف و دانش آموزان می باشد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت