راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و تصاویر آزمون tat

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های آزمون tat
در قالب فایل PDF در 71 صفحه

بخشی از متن فایل:
دستور العمل ها
دستور عمل های اصلی موری در راهنمای TAT (1943) به شرح زیر است :
این یک آزمون تخیل است، شکلی از هوش. من میخواهم چند تصویر به شما نشان بدهم، هربار یک تصویر، و شما باید برای هر تصویر داستانی بسازید که هر قدر ممکن است نمایشی باشد. بگویید چه چیزی باعث شده است واقعه ای که در تصویر دیده می شود به وجود آید، توضیح بدهید که اکنون در آنجا چه می گذرد، بازیکنان داستان چه احساسی دارند و چه فکر می کنند. و سپس پایان داستان را شرح بدهید. افکارتان را به همان صورتی که به ذهن تان می آید بیان کنید آیا می فهمید؟ چون برای ده کارت پنجاه دقیقه وقت دارید، برای هر داستان فقط پنج دقیقه وقت در نظر بگیرید. این اولین تصویر است.
این دستور عمل برای نوجوانان و بزرگسالانی که از هوش و مهرت متوسط برخوردارند مناسب است اما، در مورد کودکان و بزرگسالانی که از حداقل هوش و نحصیلات برخوردارند و بیماران روان پریش (سایکوتیک) باید تغییراتی در آن داده شود. در مورد این گونه افراد، موری (1943) پیشنهاد می کند که آزمایش کننده دستور عمل زیر را به کار برد:
این یک آزمون داستان – گویی است. من در اینجا چند عکس دارم که می خواهم آنها را به شما نشان دهم، و می خواهم شما برای هر عکس یک داستان بسازید. بگویید قبلا چه اتفاقی افتاده است و حالا در آن چه می گذرد. بگویید کسانی که در عکس دیده می شوند چه فکر می کنند و چه احساسی دارند و آخر داستان چه خواهد شد. شما هر داستانی را که دوست دارید بسازید آیا می فهمید؟ بسیار خوب، این اولین عکس است. شما برای ساختن داستان 5 دقیقه وقت دارید. ببینم چه داستان های خوبی می سازید.
لاری (1998) توصیه می کند که دستور عمل ها باید حتی المقدور به صورت خنثی و عاری از تهدید ارایه شوند به گونه ای که آزمودنی حالت دفاعی پیدا نکند، زیرا ممکن است روایی نتایج را کاهش دهد. متخصصان بالینی حتی باید از به کار بردن عنوان «آزمون» برای TAT اجتناب کنند. اما، دستور عمل ها آشکارا باید مراجع را تشویق کنند که تخیل خود را به کار بیندازد، نه اینکه صرفا به توصیف تصویر بپردازد. در دستور عمل های مختلف همچنین باید 4 شرط لازم برای ساختار داستان مورد تاکید قرار گیرند:
1- وضعیت فعلی
2- افکار و احساسات قهرمان
3- رویدادهای پیشین
4- نتیجه داستان
در طول اجرای آزمون ، دستور عمل ها را در هر زمان که لازم باشد می توان به طور کامل یا بخش هایی از آن را تکرار کرد، به ویژه وقتی که آزمودنی داستان خیلی کوتاه و یا خیلی بلند بسازد، و یا موقعی که یک یا چند مورد از چهار شرط داستان را جا بیندازد.

فهرست مطالب:
1- معرفی آزمون اندریافت موضوع (TAT)
2- سوابق تاریخی و تدوین
3- نظریه شخصیتی موری
4- اعتبار و روایی
5- روش اجرا
1-5 – ملاحضات کلی
2-5 – دستور العمل
3-5 - شیوه اجرا
6- استفاده از TAT (یا CAT) در مورد کودکان
7- کارت ها و توضیحات
8- شیوه های نمره گذاری
9- برگه تجزیه و تحلیل TAT و CAT بلاک
10- جدول سنجش کارکرد ایگو از داده های TAT
11- قهرمان اصلی
12- نیازها و سایق های عمده قهرمان
13- مفهوم محیط (جهان)
14- اشخاص یا چهره ها این گونه دیده می شوند
15- تعارض های عمده
16- ماهیت اضطراب ها
17- دفاع های عمده در برابر تعارض ها و ترس ها
18- بسندگی من برتر (فرامن) آن گونه ای که به وسیله «تنبیه» به خاطر «جرم» جلوه گر شده است.
19- یکپارچگی من (ایگو)
20- تفسیر
21- منابع


راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat,چگونگی تفسیر آزمون tat,دانلود تفسیر tat,تصاویر tat,تصاویر آزمون tat,کارت های tat,کارت های آزمون tat,دانلود کارت های tat,تفسیر کارت های tat,دانلود کارت های آزمون tat,دانلود رایگان کارت های آزمون tat,کتاب تفسیر tat,تفسیر tat,تفسیر آزمون tat,تفسیر تست tat,تفسیر کارت های tat
تفسیر کارتهای آزمون tat,دانلود رایگان کارت های آزمون tat,تصاویر آزمون tat,آزمون اندریافت موضوع pdf,پاورپوینت آزمون tat,تست tat رایگان
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 4759 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:11,411 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع tat و کارت های آزمون tat