پرسشنامه قاطعیت گمنریل و ریکی (AI) 1975

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع قاطعیت گمنریل و ریکی (AI) 1975 ،
در قالب doc و در 4 صفحه و قابل ویرایش. منابع دارد


معرفی آزمون :
لطفا میزان ناراحتی یا اضطراب خود را در مورد هریک از عبارات مطرح شده در این پرسشنامه مشخص کنید . برای نشان دادن میزان ناراحتی خود از مقیاس پنج گانه زیر استفاده کنید.
1= هرگز ، 2= کمی ، 3= تاحدی، 4= زیاد ، 5= خیلی زیاد
لطفا نظر خود را با استفاده از اعداد فوق در سمت راست هر سوال بنویسد.

ویژگی های روانسنجی
این پرسشنامه ساخته گمبریل و ریکی (1975) می باشد. علت انتخاب اين مقياس، توانايي منحصر به فرد آن در مشخص كردن درجه ناراحتي تجربه شده دانشجويان در موقعيت هاي خاص و وجود موقعيت هاي اجتماعي مثبت و منفي نسبتا زياد آن مي باشد. اين پرسشنامه داراي چند دسته سؤال است: رد كردن تقاضا، بيان كردن محدوديت هاي خود، تقاضا كردن، پيشقدم شدن در آغاز يك برخورد اجتماعي، بيان احساسات مثبت، كنار آمدن و قبول انتقاد، قبول تفاوت داشتن با ديگران، ابراز وجود در موقعيت هايي كه بايد كمك كرد، دادن بازخورد منفي. اين مقياس داراي 40 ماده پنج گزينه اي (1= هرگز تا 5=خیلی زیاد) است كه از 1 تا 5 نمره گذاري مي شود. جمع امتيازات قابل كسب در دامنه اي بين 40 تا 200 مي باشد كه امتياز كمتر نشان دهنده قاطعيت بالا و امتياز بالاتر نشان دهنده قاطعيت كمتر است.
قاطعيت آزمودني ها در سه سطح پايين 75/0 امتياز به بالا، متوسط 25/0 تا 75/0 امتياز و بالا كمتر از 25/0 امتياز طبقه بندي شد. روایی و پایایی این آزمون به ترتیب برابر با 39/0 تا 70 و 87/0 گزارش شده است. (گمبریل و ریکی، 1975). بهرامی ضریب اعتبار این آزمون را 88/0 محاسبه کرده است. (بهرامی، 1996).

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 13061 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:39 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 4 صفحه و قابل ویرایش.