پژوهش بهره وری سازمانی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع بهره وری سازمانی،
در قالب doc و در 88 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
مقدمه
امروزه واژه بهره وری را زیاد می شنویم.صاحب نظران صنعت ٬ اعتلای فعالیت های بشری را با این پدیده قابل اعتبار و ثمربخش تجزیه و تحلیل می کنند به راستی بهره وری چیست؟از کجا بایستی شروع شود؟توسط چه کسی یا کسانی آغاز گردد؟از چه طریق یا طرقی استفاده گردد؟
اغلب از پیشرفتهای باور نکردنی ممالک شکست خورده جنگ از جمله آلمان و ژاپن واقعیتهایی را از طریق رسانه ها و یا به صورت عینی مشاهده میکنیم.آیا از خودمان پرسیده ایم که چگونه آلمان ٬ آلمان شد ٬ و ژاپن ٬ ژاپن؟
منابع صدمه دیده و کمیابی آن٬در این کشورها مشهود بوده اما تحول فکری و پنداشتها و نگرشهای موجود فرهنگ تحول پذیر ٬دلیل عمده دگرگونی های ابعادی و پیشرونده توسعه سریع و موفق بوده است ٬ بلی نیروی انسانی تحول پذیر با رهبری و مدیریت آشنا به زمان و مطلع از وقایع و مقتضیات توانستند شعار خواستن توانستن است را ٬ از بالقوه بالفعل برسانند.

2-2.بهره وری چیست؟
بهره وری را می توان از دو منظر تعریف کرد:
1-2-2.تعریف لغوی
قبل از توضیح در خصوص و مفهوم بهره وری و نهایتا" ارائه تعریفی کاربردی از این واژه بهتر است که واژه انگلیسی productivity از نظر لغوی مورد بررسی قرار گیرد.
از نظر لغوی این واژه(productivity) به معنای قدرت تولید ٬باروری و مولد بودن است.مثلا" زمینی که استعداد زراعت را دارد و بذر در آن نشو ونما میکند اصطلاحا" زمین productive (یعنی مولد و بارور )گفته می شود.
مثلا" افرادی از اجتماع که ضمن داشتن توان انجام کار ٬فاقد شغل هستند اصطلاحا" بیکار محسوب می شوند non-productive یعنی افرادی غیر مولد خوانده می شوند.
پس واژه productivity در قاموس زبان انگلیسی به داشتن قدرت تولید و بارور بودن کسی یا چیزی اطلاق می شود. در زبان فارسی کلمه بهره وری به عنوان معادل productivity مصطلح شده است.
کلمه بهره ور به استناد فرهنگ فارسی معین به معنای بهره بر ٬سود برنده و کامیاب است و نتیجتا" در ادبیات فارسی به بهره بری با فایده بودن ٬ سود برندگی وکامیابی معنا شده است.در برخی متون برای واژه productivity معادلهای دیگری مانند راندمان ٬بازدهی٬قدرت تولید٬قابلیت٬مولدیت٬باروری و کارآمدی برگزیده شده است.(خاکی22٬1376٬)
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه
بهره وری چیست؟
جمع بندی از تعاریف بهره وری
برداشتهای نادرست از بهره وری
جلوه ها، انواع، سطوح و ارکان بهره وری
بهره وری از دیدگاه قرآن
راهبردهای بهره وری
عوامل موثر در افزایش سطح بهره وری
عوامل ساختاری سازمان و بهره وری
اهمیت منابع انسانی و دیدگاه های نوین
بهره وری در ایران
نقش مدیریت در بهبود بهره وری
مدیریت چیست و چگونه تعریف می شود؟
عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری
عوامل برنامه ریزی
عوامل سازماندهی و به کارگیری نیروی انسانی
عوامل رهبری
عوامل نظارتی
عوامل هماهنگی
نظام سلامت
شاخصهای سلامت
پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق در ایران
پیشینه تحقیق در جهان
جمع بندی

منابع دارد
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 18308 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 88

حجم فایل:196 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 88 صفحه، قابل ویرایش.