تحقیق سنجش رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان و بررسی نقش و عملکرد سازمان های دولتی در مقابله با آن

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
توضیحات:
تحقیق سنجش رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان و بررسی نقش و عملکرد سازمان های دولتی در مقابله با رفتارهای پرخطر و ارایه راه کارهای کاربردی و عملیاتی برای مقابله با آن، در قالب فایل word و در 100 صفحه، به انضمام پرسشنامه مربوطه.

این پژوهش با عنوان سنجش رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان و بررسی نقش و عملکرد سازمان های دولتی در مقابله با رفتارهای پرخطر و ارایه راه کارهای کاربردی و عملیاتی برای مقابله با آن است و دارای 5 بخش زیر است:
کلیات
بررسی ادبیات
روش
یافته ها
نتیجه گیری
پرسشنامه
منابع

بخشی از متن فایل:
هدف و زمینه: با توجه به این که مقابله با رفتارهای پرخطر و مدیریت آن مسأله اي نیست که تنها تعدادی از سازمان های دولتی بتوانند در این زمینه به تنهائی اقدام کنند بلکه در این میان سایر سازمانها و نهاد های دولتی باید بتواند با شناخت دقیقی از مشکلات و موانع و همچنین نیازهای نوجوانان و جوانان راه گشای مقابله، پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در جامعه باشد.
روش شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی می‌باشد و هدف آن تعیین وضعیت رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان   و نقش و عملکرد سازمان های دولتی استان در مقابله با این رفتارها و ارایه راه کارهای کاربردی و عملیاتی سازمان ها برای مقابله با این رفتارها می‌باشد. علاوه‌ بر این پژوهش حاضر به لحاظ طرح پژوهشی از نوع توصیفی می‌باشد و از آن‌جایی که داده‌های مورد نیاز آن به روش کیفی و کمی گردآوری می‌شود به لحاظ رویکرد، تلفیقی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را گروه های زیر تشکیل می دهد: کلیه مدیران سازمان های دولتی  ؛ کلیه نوجوانان و جوانان  ؛ کلیه متخصصان و کارشناسان حوزه رفتارهای پرخطر(اساتید رشته روانشناسی دانشگاه های سطح استان+ کارشناسان حوزه رفتارهای پرخطر نیروی انتظامی). با توجه به حجم جامعه مدیران سازمان های دولتی   کلیه مدیران سازمان ها با روش تمام شماری انتخاب شده اند. از جامعه نوجوانان و جوانان   نیز بر اساس جدول گرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری چند مرحله ای تعداد نفر از شهرستان های مختلف استان انتخاب شد و نهایتاً از گروه سوم نیز، کلیه اساتید رشته روانشناسی دانشگاه های سطح استان و همچنین کلیه کارشناسان حوزه رفتارهای پرخطر در نیروی انتظامی به روش تمام شماری انتخاب شد. در این پژوهش برای گرد‌آوری داده‌های مورد نیاز پژوهش از پرسش‌نامه های زیر استفاده شده است: 1-  پرسشنامه تعیین وضعیت رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان  ، 2- پرسشنامه تعیین نقش و عملکرد(اقدامات انجام شده) و راه کارهای کاربردی و عملیاتی سازمانها برای مقابله با رفتارهای پرخطر سازمان های دولتی   در مقابله با رفتارهای پرخطر. برای تجزیه تحلیل داده های پژوهش از روش های آماری زیر استفاده شده است: آزمون t؛ آزمون فریدمن؛ تحلیل کیفی اسناد و مدارک سازمانی ضمناً تمامی محاسبات آماری با نرم افزار Spss انجام شده است.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 25772 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 100

حجم فایل:337 کیلوبایت

 قیمت: 68,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد و قابل ویرایش