پاورپوینت تفاوت انسان و مورچه

دسته بندي : علوم پایه » زیست شناسی
توضیحات:
پاورپوینت با موضوع تفاوت انسان و مورچه، در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:
مورچه (formica) حشره‌ای است از راسته نازک بالان که تیره خاصی را به نام تیره مورچگان در این راسته بوجود می‌آورد. مورچه جانوری است اجتماعی و آن دارای گونه‌های بسیاری می‌باشد و مخصوصا برخی گونه‌های نواحی حاره مورچه‌های خطرناک و گوشتخوار هستند. در حدود 8000 گونه مختلف از مورچه‌ها شناخته شده است، مورچه‌ها حشراتی هستند که از نظر هوش و غریزه طبیعی کامل می‌باشند. این حشره در مقایسه با حشرات دیگر، لانه ساده‌تری دارد، بیشتر آنها در زیر زمین تونلهایی حفر می‌کنند، یا با استفاده از مواد خاکریز درست می‌کنند.
مطلبي هم در مورد مورچه هاي مهاجر بگوييم كه چگونه از دسته هاي مختلف يك گروه واحد مشخص تشكيل شده است . طبق بر رسيهاي يك دانشمند بنام فورل مورچه هاي مهاجر وقتي به جائي مي رسند تقريبا دويست لانه مختلف مي سازند كه در هر كدام از آنها بيش از چهار پنج هزار مورچه زندگي مي كنند و وسعت مصرف فضاي آنها گاهي به دويست تا سيصد متر هم رسيده است . در نواحي پنسيلواني آمريكا نقطه اي وجود دارد كه يك شهر بسيار عظيم مورچگان محلي را به وسعت تقريبا چهل هكتار اشغال نموده و در اين نواحي هزارو شصد لانه ساخته بودندكه هر كدام يكمتر ارتفاع و چهار متر محيط داشته است و در اين محوطه وسيع مورچگان چون پر جمعيت ترين شهر هاي دنيا زندگي مي كردند بطوريكه اگر اين خانه ها را روي هم بگذارند ارتفاع آن از بزرگترين اهرام مصر بزرگتر مي شود .

مقايسه ابعادي مورچه و انسان :
نسبت قد انسان به ارتفاع مورچه يعني قد يك انسان معمولي 648 برابر ارتفاع يك مورچه است. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه انسان بر روي دو پاي خود در حال تعادل است ومورچه بر روي چهار دست و پاي خود.
و . . .

فهرست مطالب:
معرفي مورچه
استانداردها و ابعاد مورچه
ابعادها و فضا هاي مورد نياز مورچه
استاندارد ابعاد فضاهاي انسان
ابعاد انسان
مقايسه ابعادي مورچه و انسان
نقش دما در لانه مورچه
نقش دما در خانه انسان
تهويه
روشنايي
فرم شهري مورچه ها وتاثیر آن بر معماری وشهرسازی
ساخت خانه هايي با الگوي مورچه
و . . .
دسته بندی: علوم پایه » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 7254 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:3,127 کیلوبایت

 قیمت: 46,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.