گزارش کارآموزی تصفیه آب نیروگاهی و تولید آب مقطر

دسته بندي : فنی و مهندسی » مهندسی شیمی
توضیحات:
گزارش کارآموزی تصفیه آب نیروگاهی و تولید آب مقطر ، در قالب فایل Word و در حجم 37 صفحه.

این فایل حاوی کارآموزی در واحد تصفیه خانه و آزمایشگاه شیمی و cpp نیروگاه شهید رجایی قزوین، شامل توضیحات در مورد رزین های تصفیه یونی و تجهیزات تصفیه خانه نیروگاه می باشد.

37 صفحه توضیح کامل و جامع درباره نحوه تصفیه آب توسط رزین های تصفیه یونی و کار در قسمت تصفیه خانه و آزمایشگاه شیمی نیروگاه برق.

فهرست مطالب:
آشنایی با انواع نیروگاه
معرفی نیروگاه شهید رجایی
بخش شیمی در نیروگاه
آزمایشگاه
تصفیه خانه
تصفیه بین راهی
سوالات

بخشی از متن فایل:
در نیروگاههای حرارتی عامل چرخش پره های توربین انرژی حرارتی می باشد . این انرژی حرارتی در نیروگاههای گازی ، هوای محیط است که در کمپرسور فشرده شده ، در اتاق احتراق محترق می شود و در توربین گاز به کار مکانیکی تبدیل می شود ، که در واقع عامل چرخش پره های توربین می باشد .
در نیروگاههای بخاری و هسته ای عمل چرخش پره های توربین توسط بخار صورت می گیرد . بخاری که انرژی گرمائی خود را به انرژی مکانیکی چرخش پره های توربین مبدل می سازد .آنچه نیروگاههای بخاری را از نیروگاه های اتمی متمایز می گرداند همانا نحوه تولید بخاری است که به روی پره های توربین فرستاده می شود.
در نیروگاههای بخار در اثر سوختن مواد آلی مثل نفت ، گاز، زغال سنگ ، حرارتی ایجاد می شود ، که این حرارت می تواند آب را به بخار تبدیل کند اما در نیروگاههای هسته ای تولید حرارت از فرایند تبدیل انرژی هسته ای به انرژی حرارتی صورت می گیرد که با شکافت هسته اورانیوم یا پلوتونیوم همراه می باشد . حرارت ناشی از شکافت هسته اتم است که نهایتا منجر به تولید بخار می شود .
بنابراین همانطور که ملاحظه فرمودید تا مرحله تولید انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی فرآیند و شکل وشمایل متفاوتی داشت که این تفاوت ها در واقع وجه تمایز نیروگاه ها می باشد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 22202 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:104 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    گزارش کامل از انواع روش های کنترل شیمیایی آب و خوردگی و نحوه تصفیه و تولید آب مقطر توسط رزین های تعویض یونی