تحقیق سازه های پیچ و مهره

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
توضیحات:
 تحقیق سازه های پیچ و مهره ، در حجم 21 صفحه آماده پرینت گرفتن.

بخشی از متن:
چکیده
کیفیت مناسب اتصالات در سازه های فولادي عامل اصلی یکپارچگی سیستمهاي سازهاي بوده و تخریب بسیاري ازساختمانهاي فولادي طبق گزارش زلزله هاي گذشته ناشی از مشکل جوشکاري اتصالات تعیین شده است. یک اتصال ضعیف ونامناسب می تواند منجر به یک سري زوال هاي پی در پی و بنیادي در سازه فولادي گردد. با جوشکاري اتصالات حساس مثل جوش شیاري نفوذي اتصال گیردار تیر به ستون در محل کارخانه و نصب اسکلت فولادي صرفا با پیچ کردن قطعات از پیش ساخته شده می توان علاوه بر تسریع در اجراي پروژه، به ارتقاي کیفیت ساخت کمک شایانی نمود.
در این مقاله ضمن ارائه مزایا و معایب اتصالات پیچی، انواع پیچ ها از لحاظ نوع و مقاومت، عملکرد و کاربرد آنها و مسائل دیگر مربوط به سازه هاي پیچ و مهره اي به اختصار بیان گردیده و استفاده ازاتصال پیچی براي پیش سازي ساختمان هاي فولادي و بهبود کنترل کیفیت اجرایی توصیه می شود.
امروزه استفاده از سازه‌‌های پیچ و مهره‌‌ای در صنعت، به نحو چشمگیری افزایش یافته به طوری که این سازه‌ها در گذشته فقط شامل سوله‌های صنعتی و مجتمع‌های پتروشیمی و سازه‌های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز می‌شدند‌. هم اکنون کاربرد این سازه‌ها در ساختمان‌های مسکونی‌، اداری و تجاری که در شهرها نیز ساخته می‌شود با رشد چشمگیری رو به‌ رو بوده است‌.
از مهم‌ترین دلایل استفاده از اتصالات پیچ و مهره‌ای (سازه فلزی پیچ و مهره‌ای) در کشور‌های صنعتی عدم نیاز به جوشکاری، زمان نصب سازه ‌در موقعیت‌های سخت و سرعت بیشتر اجرا در محل نصب نسبت به سازه‌های جوشی است. همچنین اسکلت‌هایی که در محوطه پروژه‌های ساختمانی تولید می‌شوند به خاطر محدودیت در تامین برق کافی و به کار گیری دستگاه‌های جوش مدرن (‌با نرخ نفوذ بالا و استاندارد‌)‌، عدم وجود ابزار صنعتی سنگین‌، تیم‌های مجرب‌، رنگ آمیزی و زنگ زدایی صحیح و…

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تاریخچه سازه های پیچ و مهره
آشنایی با پیچ و مهره
انواع پیچ‌ها‌ در اتصالات
مشخصات پیچ های تولیدی در ایران
تعریف رده ی مقاومتی پیچ
آشنایی با وسایل بستن و پیش تنیدگی در اتصالات
اتصالات سازه‌های فولادی
مزایای ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای
مقایسه سازه های جوشی با سازه های پیچ و مهره ای
جلوگیری از خوردگی اتصالات‌
انواع عملکرد اتصالات پیچی‌
الزامات ضریب اصطکاك سطوح فولادی در اتصالات اصطکاکی‌
محدودیت‌های اتصالات پیچی
وظایف بازرسان پیچ و مهره‌
جدول swot
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 18246 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:8,474 کیلوبایت

 قیمت: 30,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    Microsoft wordWinRAR

  • محتوای فایل دانلودی:
    word