تحقیق فلسفه طبیعت در غرب

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
توضیحات:
تحقیق فلسفه طبیعت در غرب، در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم 35 صفحه.

بخشی از متن:
نخستین فلاسفه یونان را طبیعت‌گرا می‌دانند. زیرا آنها بیش از همه به طبیعت و رویدادهای طبیعی توجه داشته‌اند. امروزه بسیاری از مردم كم و بیش معتقدند كه در زمانی نا معلوم باید همه چیز از هیچ به وجود آمده باشد. این اعتقاد در میان یونانیان آن ایام چندان متداول نبود. آنان به دلایلی بر این باور بودند كه از همان بدو امر «چیزی» وجود داشته است. آنچه یونانیان را بیشتر به خود مشغول كرد.این مسئله بود كه آب چگونه به ماهی مبدل شده است و خاك بی جان از چه طریق به درختان سر به فلك كشیده و گلهای رنگارنگ تبدیل می‌شود. فلاسفه یونانی همگی بر این اعتقاد بودند كه باید مادة اولیة مشخصی موجب تمامی تغییرات شود. و این تصور مطرح بوده كه ماده‌ای اولیه باید وجود داشته باشد كه در اثر آن تغییرات طبیعی صورت پذیرد.
...
شعار بازگشت به طبيعت ساخته و پرداختة ژان ژاك روسو بود. او مي‌گفت كه طبيعت نيكوست و به همين دليل انسان هم از طبيعت است. هر چي پليدي است در جامعه متمدن است و تمدن انسان را از طبيعتش دور مي‌كند. به دليل همين اعتقاد بود كه روسو سعي داشت تا كودكان را در شرايط طبيعي بيگناهي حفظ كند. به اين ترتيب شايد بتوان گفت كه ارزش براي دوران كودكي قايل نشدن به عصر روشنگري باز مي‌گردد.
كانت؛ يكي از فلاسفه قرن هجدهم معتقد بود كه به هنگام شناخت جهان هم تجربه و هم عقل لازم و ملزوم است . او به اين نتيجه رسيده بود كه خردگرايان بيش از حد براي عقل ارزش قائل شده‌اند و تجربه‌گرايان هم بيش‌از اندازه خود را پاي‌بند تجربه كرده‌اند. كانت اعتقاد داشت كه اعتبار مطلق قوانين طبيعي را مي‌توان ثابت كرد. زيرا ما مي توانيم در واقعيت دربارة قوانين معرفت بشري صحبت كنيم. او مدعي بود كه انسان از روحي جاودانه برخوردار است. خدا وجود دارد و انسان نسبت به اعمال خود مختار است. او از راه لزوم اطاعت از اخلاق ‌به اثبات وجود خدا و بقاي روح مي‌پرداخت. 

فهرست مطالب:
ـ مقدمه
ـ فلسفه طبيعت پيش از سقراط
ـ فلسفه طبيعت بعد از سقراط
ـ فلسفه قرون وسطايي (قبل از رنسانس)
ـ فلسفه طبيعت در دورة رنسانس
ـ فلسفه طبيعت بعد از  رنسانس
ـ فلسفه طبيعت در دوره باروك
ـ عصر روشنگري
ـ‌ فلسفه طبيعت در دروه رمانتيسم 
ـ طبيعت گرايي
ـ منابع 
دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 21666 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:29 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ورد و 35 صفحه با قابلیت ویرایش