تحقیق ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پایان نامه ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)
، در قالب فایل word و در حجم 98 صفحه.

چکیده:
مدلهاي تحليل پوششي داده ها به منظور پاسخگويي به نيازهاي کاربردي سبب شده است که تحقيقات وسيعي در حوزه هاي علمي مختلف انجام گيرد. در همين راستا اين پژوهش ارزیابی کارایی معلمان  آموزش و پرورش منطقه 9 تهران با استفاده از تکنیک تحليل پوششي داده ها پرداخته است.تحقيق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقيقات كاربردي محسوب مي شود. همچنين از نظر نحوه گردآوري داده ها اين تحقيق توصيفي و از نوع علّي- مقايسه اي مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق معلمان منطقه نه آموزش و پرورش شهر تهران می‌باشد. انتخاب نهاده ها و ستانده ها در اين تحقيق با توجه به تحقيقات مشابه، مصاحبه و نظرسنجي از كارشناسان و خبرگان انجام گرفته است. معيارهايي که به عنوان نهاده انتخاب شده اند، عبارتند از تحصیلات ،تعداد دانش آموز و سابقه تدریس مي باشد. در نهايت با توجه به تجزيه و تحليل هاي انجام شده و با استفاده از نرم افزار DEA Solver از ميان مدلهاي متعدد DEA، مدل CCR ورودی محور به منظور ارزيابی کارایی  انتخاب شده است. نتایج نشان داد که22 نفر از معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران کارا هستند.همچنین نتایج تحلیل حساسیت نشان داد درصد قبولی بیشترین تاثیر و نمره مهارت کمترین تاثیر را  بروی کارا و ناکارا بودن  معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران داشته است. همچنین نتایج مدل اندرسون پیترسون نشان داد که معلم شماره11 کاراترین معلم در میان معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و معلم شماره 24 و 31 در مکان های بعدی قرار دارند.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
1-4- اهداف تحقیق
1-5- فرضيه ها
1-6- سوال های تحقیق
1-7- قلمرو تحقیق
1-8- تعریف تخصصی متغیر های تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
2-1- بخش اول: مبانی نظری کارایی و کارایی معلمان
2-1-1- تعریف کارایی
2-1-2- مفهوم کارایی
2-1-3- مفهوم‌ كارايي‌ از دیدگاه نظریه پردازان
2-1-3-1- كارايي‌ درنظریه فردريك‌ تيلور (نظريه‌ مديريت‌ علمي)
2-1-3-5- كارايي‌ در مكتب‌ روابط‌ انساني
2-1-4- عوامل موثر بر کارآیی نیروی انسانی
2-1-5- کارایی معلم
2-1-6- عناصر مهم در کارایی معلم
2-1-7- ویژگیهای معلمان کارآمد
2-1-8- عوامل مؤثر در افزایش کارآیی در کشورهای توسعه یافته
2-1-9- مفهوم كارايي و انواع آن
2-1- 10- تفاوت کارآئي با بهرهوري
2-1- 11- انواع کارآئي
2-1- 12- كارايي نسبي
2-1- 13- روشهاي اندازه گيري کارايي
2-1- 13-1- روشهاي پارامتري
2-1- 13-2- روشهاي غير پارامتري
2-2- بخش سوم : پیشینه تحقیق
2-2-1- پیشینه خارجی
2-2-2 – پیشینه داخلی
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه
3-2- روش تحقيق
3-2- تحقيق کاربردي
3-2-1- تحقيق توصیفی- همبستگی
3-2-2- تحقيق توصيفي
3-3- متغيرهاي تحقيق
3-4- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات
3-5- قلمرو تحقیق
3-5-1- قلمرو موضوعی تحقیق
3-5-2- قلمرو مکانی تحقیق
3-5-3- قلمرو زمانی تحقیق
3-6- جامعه آماري
3-7- روش های تجزيه و تحليل اطلاعات
3-8- معرفی تحلیل پوششی داده ها
3-8-2- ديدگاههاي ورودي ـ محور و خروجي ـ محور در حل مدل‌هاي CCR
3-8-3- رتبه‌بندي واحدهاي كارا
3-8-4- ارائه مدل CCR با رویکرد ورودی – خروجی محور(CCR.IO)
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه
4-2- امار توصیفی
4-3- تحلیل پوششی داده ها
4-4- مدل BCC ورودی محور
4-5- تحلیل حساسیت
4-6- رتبه بندی معلمان
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه
5-2- نتیجه گیری
5-3- پیشنهادهای تجربی
5-4- پیشنهادات پژوهشی محققین آینده
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 23892 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 98

حجم فایل:1,400 کیلوبایت

 قیمت: 43,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های مدیریت، مهندسی صنایع و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل Word و قابل ویرایش